Descobreix les diferents formes d’aprendre un idioma
Avui en dia existeix una gran quantitat d’informació a l’abast quan volem aprendre un nou idioma, i més encara si volem estudiar anglès. Podem trobar una gran quantitat d’ofertes sobre cursos presencials a acadèmies d’idiomes, classes via Skype, estàncies a l’estranger, i un gran nombre de cursos basats en diversos mètodes de major o menor eficàcia.
Davant la creixent popularitat d’aquests, analitzarem els avantatges i inconvenients que, sota el nostre punt de vista, tenen els mètodes més populars entre alguns estudiants d’anglès.
El mètode Callan
Tot i que mai hagis estudiat anglès, segur que algun cop has escoltat parlar sobre aquest mètode. Però en què consisteix? La premissa bàsica del mètode Callan és que es pot aprendre anglès en una quarta part del temps. El seu sistema està organitzat en 12 nivells, des de principiant a avançat, i les seves classes estan principalment orientades cap a l’Speaking i el listening.
Exemple de classe mètode Callan:
Avantatges
Tal i com heu pogut observar als vídeos anteriors, aquest mètode està basat en la repetició, fet que pot fer que els alumnes memoritzin ràpidament les expressions més comunes i aconsegueixin comprendre una gran quantitat de preguntes diferents, ja que els professors proporcionen una gran quantitat d’informació i vocabulari a cada lliçó.
A més a més, el professor corregeix al moment la pronunciació i entonació dels alumnes, amb el qual, donat que les mateixes estructures es repeteixen constantment, s’asseguren que els alumnes no pronunciaran cap paraula de forma errònia.
Inconvenients
Tot i que el fet que les seves classes puguin semblar estressants i repetitives és quelcom a debatre i subjectiu, en tot procés d’aprenentatge existeix un procés gradual d’acompanyament per part del professor en el qual ha de proporcionar llibertat als alumnes. La nostra creença és que, sigui quin sigui el nivell, s’han de premiar l’espontaneïtat, els errors i la possibilitat de fer-se entendre amb altres alumnes a través d’activitats com Role Play (quelcom que pot ser desenvolupat des de nivells elementals), no el repetir i memoritzar estructures que ni el propi alumne està creant, sinó que són fetes pel professor, i que manquen d’un context on utilitzar-les.
D’altra banda, creiem que el Mètode Callan orienta en excés als alumnes, i pot crear importants deficiències en diferents facetes tals com la gramàtica, ja que l’alumne podria no tenir les eines necessàries per saber com crear determinades estructures o quan emprar-les (com puc saber fer una passiva o reported speech si ningú ho ha explicat?), o aspectes com Reading Comprehention, en els que l’alumne ha d’aconseguir desenvolupar habilitats per tal de comprendre textos, encara que no entengui cadascuna de les paraules.
Conclusió
Encara que tenim la impressió que al Mètode Callan la figura central és el professor i no l’alumne (quelcom que sempre ha de ser al contrari), i que el seu principal atractiu pels alumnes, que és la velocitat d’aprenentatge, ha de ser analitzat amb cura (quin nivell d’anglès puc tenir en una quarta part del temps? Un A2, un B1, un C2?), considerem que segons les necessitats de la persona, i a nivells elementals, pot ser un sistema beneficiós per l’aprenentatge d’estructures bàsiques de forma ràpida i aconseguir comunicar-nos de forma relativament satisfactòria.
No obstant, tal i com hem mencionat anteriorment, aquest mètode per aprendre anglès planteja molts dubtes a l’hora d’aconseguir aprendre una llengua de forma completa, dominar-la en tots els seus aspectes i ser capaços de construir oracions i mantenir converses no només per haver memoritzat un cert contingut, sinó per haver-lo interioritzati saber-lo emprar amb naturalitat.
Per amés informació sobre aquest mètode: http://www.callan.co.uk/
0 Comentaris
Deixa un comentari