Segons estudis realitzats sobre l’aprenentatge i el coneixement de diverses llengües, s’ha determinat que els bilingües tenen molts més avantatges que aquells que només coneixen una llengua, de la mateixa manera, el fet de ser coneixedor de més d’una llengua fa que aprendre idiomes resulti molt més senzill al llarg de la vida.
S’ha demostrat que l’aprenentatge d’un idioma està totalment relacionat amb la percepció de la realitat i del que ens envolta, a més de l’expressió dels sentiments, perquè és molt interessant fer l’ensenyament d’assignatures que ajuden a desenvolupar aquests aspectes dels estudiants tals com el dibuix, la música o l’esport, en un altre idioma diferent del matern, cas ja aplicat en algunes escoles bilingües d’anglès o en el cas dels que tenen el català i el castellà coma llengües natives.
Aprenentatge de llengües i cervell
Aquestes són algunes de les dades més rellevants sobre els idiomes i el cervell:
- El lòbul parietal inferior esquerre és la part del cervell que està relacionada amb el coneixement d’idiomes, per la qual cosa es determina una major grandària d’aquest en les persones que dominen més d’un sol idioma. Al seu torn, si l’aprenentatge dels idiomes es fa durant la infància, la seva estimulació serà més potent pel que els resultats seran majors.
- Està demostrat que el significat de les paraules es guarda en sistemes motors, perquè algunes paraules activen les mateixes zones del cervell que quan realitzem activitats físiques o movem les articulacions. Això és una prova clara que determina el gran grau d’unió entre el llenguatge i el cos.
- El descans és fonamental per a aquest procés d’aprenentatge d’idiomes, descansar de manera correcta és essencial per a obtenir bons resultats, i és que mentre el cos descansa, el cervell continua funcionant.
- Aprendre un segon idioma requereix un comportament cerebral diferent del de quan aprenem la llengua materna. La primera llengua la comencem a aprendre des del moment en què naixem, i en un temps ja s’usen les regles gramaticals de manera fàcil per intuïció, encara que aquestes no se sàpiguen explicar. En canvi, per a un segon idioma, entendre a la perfecció les regles gramaticals és necessari per a poder obtenir un bon nivell tant parlat com escrit. En el cas d’aprendre dues llengües alhora, el nostre cervell rep una major estimulació, arribant a relacionar tots dos idiomes i generant processos i esquemes de major complexitat.
- Finalment, cal assenyalar que realitzar exàmens o tests de control de manera regular i revisar les correccions, fa que els alumnes aprenguin més i millor.
A la nostra acadèmia d’idiomes Format-e Mataró apliquem les millors tècniques d’ensenyament impartides per professors professionals i qualificats perquè l’aprenentatge de llengües per part dels nostres alumnes sigui totalment eficaç i productiu.
0 Comentaris
Deixa un comentari